woensdag 10 oktober 2007

De enquête

Na de 3de les ICT te hebben gevolgd heb ik samen met Kim een enquête opgesteld. Ik wil er namelijk graag achter komen welke programma's en veel en welke niet gebruikt worden op de computer, en dit in 3 kleuterklassen. Om dit te kunnen onderzoeken heb ik een enquête met vragen gemaakt. Ook wil ik een keer gaan observeren in de andere klassen bij de computer. Dit zijn de vragen:

Om inzicht te krijgen in het gebruik van de computers op deze stageschool, heb ik een aantal vragen opgesteld voor de leerkracht.

* Hoe vaak gebruiken kinderen in deze klas de computer? Hoeveel uur per week?
* Krijgt ieder kind evenveel tijd per week om gebruik te maken van de computer?
* Bepaald u welke programma’s er worden gebruikt door de kinderen?
* Voor welke doeleinden mogen de kinderen de computers gebruiken? (ook voor werkstukken bijvoorbeeld?)
* Vindt u dat de computers al optimaal gebruikt worden in de klas? Of vindt u dat dit nog vaker kan gebeuren als er misschien meer educatieve programma’s zouden zijn op deze school?
* Denkt u dat u genoeg kennis heeft over de programma’s die aangeboden worden op deze school?
* Wat zou u nog een meerwaarde voor uw klas vinden t.o.v. het gebruik van ICT programma’s en het leesonderwijs?
* Wat zou je zelf nog willen leren op het gebied van ICT als ondersteuning van het leesonderwijs?
* Welke computerprogramma’s worden er gebruikt in de klas?

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze vragen vinden? Denken jullie dat ik zo verder kom of mist er misschien nog een vraag?

Geen opmerkingen: